luni, 14 iunie 2010

Incepe ziua cu gustul cel mai amar si castiga!

De fapt, in timp ce cititi acest articol, probabil ca va ganditi la tot ce aveti de facut astazi.

Sa fim sinceri: nu veti termina niciodata toate sarcinile pe care vi le-ati impus sau pe care vi le-au dat altii. Dar va puteti apropia foarte mult.

Daca incercati sa rezolvati irational toate sarcinile posibile, nu veti termina niciuna cu bine. Trebuie sa invatati cum sa va organizati treaba pe prioritati, ca sa terminati mai repede. Incepeti dimineata devreme cu lucrul cel mai neplacut – si nimic mai rau nu se poate intampla tot restul zilei.

Fiti eficient: folositi metoda ABCDE

Metoda ABCDE este o tehnica eficienta de stabilire a prioritatilor, care se poate folosi zilnic. Aceasta tehnica este atat de eficienta si de simpla incat va poate transforma in una dintre cele mai eficiente persoane din sectorul dumneavoastra de activitate.

Simplitatea: cel mai mare secret

Puterea aceste tehnici grozave rezida in simplitatea ea. Mai intai faceti o lista cu tot ce trebuie sa faceti astazi, apoi maine, saptamana viitoare... Cand terminati lista, puneti A, B, C, D si E in fata fiecarei sarcini de pe lista. Ce inseamna asta? Cititi mai departe.

Sarcinile A

Sarcina A este cea pe care trebuie sa o faceti sau veti suporta consecintele. In aceasta categorie intra sarcinile cele mai importante, care sunt in general cele mai enervante si dificile, fiindca necesita multa energie si rabdare. Daca ai mai multe sarcini de prioritate A, ordoneaza-le cu A-1, A-2, A-3 etc. Bineinteles, sarcina A-1 este cea mai importanta.

Sarcinile B

Sarcina B este cea pe care ar fi bine sa o faceti. Daca nu, consecintele vor fi mai putin grave pentru dumneavostra sau pentru ceilalti. Nu treceti niciodata la sarcinile de prioritate B daca nu le-ati terminat pe cele de prioritate A mai intai.

Sarcinile C

Sarcinile C sunt cele care ar fi bine de facut, dar nu vor exista consecinte daca nu se fac. Aici intra diverse intalniri si treburi de rezolvat cu prietenii. Aceste activitati nu au nicio influenta asupra activitatii dumneavoastra.

Sarcinile D

Sarcinile D sunt cele pe care le pot face altii. Incercati sa delegati celorlalti cat mai multe sarcini posibile, ca sa aveti mai mult timp pentru sarcinile A, pe care nu le puteti face decat dumneavoastra. In practica, aceasta inseamna: nu spalati dumenavoastra vasele, daca le poate spala masina.

Sarcinile E

Sarcinile E sunt cele pe care le puteti sterge de pe lista fara probleme. Poate au fost importante odata, dar acum nu mai sunt – nici pentru dumneavoastra, nici pentru altcineva. Acestea sunt adesea sarcini pe care le faceti din obisnuinta sau de placere. O asemenea sarcina pot fi, de pilda, jocurile pe calculator.

Acum treceti la treaba: sarcina A-1 va asteapta!

Daca v-ati aranjat sarcinile, este timpul sa treceti la treaba. Metoda ABCDE va functiona doar daca va apucati imediat de sarcina A-1 si insistati asupra ei pana ati terminat.

Folositi aceasta metoda zilnic pentru treburile si proiectele zilnice. Respectati-o o luna – in acest timp va veti obisnui sa faceti mai intai sarcinile cele mai importante. Astfel, va asigurati viitorul!

2 comentarii:

  1. la ce titlu ai pus...m-am gandit automat ca trebuie sa incepem ziua cu o criza biliara.
    Garantat atunci vom avea cel mai amar gust :P

    Insa, daca stau sa ma gandesc mai bine, e suficient sa iti incepi ziua ascultand vreo 10 minute un jurnal de stiri intern. Inevitabil, o sa ramai cu un gust amar!

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte buna si utila ideea postului
    caut de multa vreme o formula de genul (care sa nu vina de la mine), si tocmai am gasit-o
    brava si mersi ;)

    RăspundețiȘtergere